جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 5307
امامت و رهبری از دیدگاه علامه طباطبائی علیه السلام
نویسنده:
محمد عسکری الهدایت
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
انسانها از اشیائی که خداوند متعال خلق کرده است بهره می برند و این بهره برداری را تعمیم داده از همنوعان خود نیز می خواهند استفاده بکنند که سبب تزاحم منافع انسانها می شود و اگر رهبری برای جامعه وجود نداشته باشد منجر به هرج و مرج می شود. و فقط آنکسی می تواند اداره امور جامعه را بدست بگیرد که قوانین عادلانه الهی را به اجراء بگذارد و رهبری اش به تأیید الهی رسیده باشد. پیامبر اکرم ص علاوه بر نبوت و رسالت منصب امامت و رهبری جامعه اسلامی را بعهده داشت و برای بعد از خودش نیز رهبرانی بصورت ائمه اثنا عشر تعیین فرمود. امام رهبری دینی اجتماعی و اخلاقی مردم را بعهده دارد برای مردم معارف الهیه را بیان می کند هدایت باطنی انسانها را انجام می دهد و در موارد لازم تکوینی استفاده می کند اداره امور اجتماعی را بدست می گیرد و از نظر اخلاقی اسوه ای برای تمام انسانها می باشد. ویژگیهای که امام باید داشته باشد یکی عصمت است باین معنی که هیچگونه خطای که او را از صراط مستقیم باز دارد مرتکب نمی شود و دیگر اینکه علمی که برای هدایت بشری لازم است را دارا می باشد و علمش هم موهبتی است نه اکتسابی در مورد صفات دیگر می توان چنین متذکر شد اینکه امام از تمام مردم افضل می باشد و دارای صفاتی مانند شجاعت، عدالت، سخاوت، اخلاص، اخلاق متعالی، صبر و آگاهی از سیاست زمان می باشد. اینکه امام توسط چه کسی تعیین می شود میان شیعه و اهل سنت اختلاف است اهل سنت قایل اند که امام بوسیله بیعت اجماع و یا رأی اهل حل و عقد تعیین می شود یعنی مردم در انتخاب امام دخیل هستند ولی شیعه قایل است که امامت یک منصب الهی است و امام توسط خدا تعیین و بوسیله پیامبر اعلام می شود برای این قول شیعه دلائل گوناگون تاریخی قرآنی و روائی وجود دارند. حکومت اسلامی حکومتی است که حاکم آن کسی باشد که آشنائی کافی از اسلام داشته باشد و قوانین اسلامی را در جامعه باجراء در آورد و بفعلیت رسیدن حکومت اسلامی مردم نقش مهمی را ایفا می کنند.
بررسی احادیث قدسی در کتب اربعه حدیثی شیعه
نویسنده:
محمدمهدی قربانی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
با عنایت به حدیث شریف متواتر «ثقلین»، جایگاه رفیع احادیث به عنوان تالی تلو قرآن کریم، در هدایت به سوی صراط مستقیم عبودیت خدای متعال آشکار است و در بین احادیث، دسته‌ای از احادیث که «احادیث قدسی» نامیده می‌شوند، جایگاه خاص خود را در این مسیر دارا هستند و از لطافت و معنویت خاصی برخوردارند و در آنها رشحات عالم غیب جلوه‌گر است. از دیرباز، محدثین در کتب حدیثی خود، به احادیث قدسی پرداخته‌اند و در مجموعه کتب اربعه حدیثی شیعه: «کافی»، شامل: اصول، فروع و روضه، «من لا یحضره الفقیه»، «تهذیب الاحکام» و «استبصار» که معتبرترین کتب حدیثی است، و به ویژه در افضل آنها، «کافی» شریف، احادیث قدسی فراوانی آورده شده است و شارحان کتب اربعه نیز، به شرح این احادیث شریفه همت گماشته‌اند؛ تحقیق پیش رو تحت عنوان «بررسی احادیث قدسی در کتب اربعه شیعه»، در این راستا تهیه شده و با هدف تأکید بر اهمیت احادیث قدسی و بررسی سندی و دلالی آنها، به تعریف حدیث قدسی، پیشینه کتب مستقل، کتاب‌شناسی و سپس، بیان سند، متن، ترجمه و شرح احادیث قدسی مذکور می‌پردازد و مشخص می‌سازد که هر سه مولف بزرگوار کتب اربعه: شیخ کلینی، شیخ صدوق و شیخ طوسی رحمهم الله، به ذکر احادیث قدسی اهتمام کرده‌اند و بیشترین تعداد احادیث قدسی در مجموعه کتب اربعه در «کافی» است، و نیز تعریف حدیث قدسی، و تنوع سندی و موضوعی احادیث مطرح شده را تبیین می‌نماید. در این تحقیق مشخص می کنیم که حدیث قدسی چگونهتعریف می شود و تعداد احادیث قدسی در کتب اربعه به چه میزان است، و نیز وضعیت سندی و دلالی و همچنین ترجمه احادیث را تبیین می کنیم.
ویژگی های جانشین پیامبراکرم(ص) بر اساس استشهادات قرآنی زیارت غدیریه
نویسنده:
سیدجعفر بدری
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
چکیدهشناخت ویژگی های جانشین پیامبر(ص) از مهم ترین وظایف امّت اسلامی است. زیارت غدیریه امام هادی علیه السلام از غنی ترین منابع، جهت شناخت صفات و ویژگی های جانشین پیامبر(ص) است. استشهادات قرآنی حضرت هادی علیه السلام در این زیارت، به دو شیوه ی صریح و اشاره گونه صورت گرفته که از تأمّل و بررسی آنها؛ ویژگی های ضروری برای فرد شایسته ی این منصب روشن می گردد. از جمله مهم ترین این ویژگی ها عبارت است از: ضرورت عصمت، عالم بودن، حافظ حدود الهی بودن، ایثار و سخاوت، صبر و... که با بررسی این ویژگی ها، لزوم عصمت و افضلیّت جانشین پیامبر(ص) در همه امور، نسبت به سایرین روشن می گردد و این حقیقت را همگان در می یابند که تشخیص اموری چون عصمت و افضلیّت، تنها توسط خداوند امکان پذیر است. واژگان کلیدی: جانشین پیامبر(ص)، ویژگی های جانشین، زیارت غدیریه، استشهادات قرآنی
نقد و بررسی دیدگاه های مستشرقان پیرامون امام علی علیه السلام و نهج البلاغه
نویسنده:
هادی خانی آرانی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
با ظهور دین اسلام، مفهوم شرق در نگاه غربیان غیرمسلمان، از معنای «منطقه‌ای جغرافیایی» به «هر منطقه‌ی ‌مسلمان‌نشین»، تغییر کرد و دامنه‌ی شناخت آنان به «تمام زوایای اسلام و جوامع اسلامی» وسعت یافت. پس از دوران جنگ‌های صلیبی، شرق‌شناسان از هر وسیله‌ای برای مقابله با اسلام استفاده کردند. همچون: تهمت‌های ناروا به پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، نشر اکاذیب درباره‌ی قرآن و اسلام، سرقت نسخ خطی، استعمار جوامع مسلمین و نیز تشویش اذهان عموم در لباس علم‌دوستی. با طلوع انقلاب اسلامی ایران، به یک‌باره شیعه‌شناسی در میان مستشرقان رشد کرد. پیش از این رخداد مهم نیز آنان درباره‌ی امام علی علیه‌السلام و نهج‌البلاغه دیدگاه‌هایی ارائه کردند که به سبب پراکندگی، مورد بررسی و نقد قرار نگرفته بودند، لذا این پژوهش بر آن شد تا در یک تحقیق مسئله‌محور کتابخانه‌ای و با روش توصیفی تحلیلی، در سه بخش به بنیادهای مفهومی و زمینه‌های تاریخی استشراق، زمینه‌های رویکرد مستشرقان به امام علی علیه‌السلام و نهج‌البلاغه و دیدگاه‌هایشان در این باره و نیز به نقد مهم‌ترین دیدگاه‌های آنان درباره‌ی امام علی علیه‌السلام و نهج‌البلاغه بپردازد.یافته‌های پژوهش: اولاً در عرصه‌ی شناخت حضرت امام علی علیه‌السلام و کتاب نهج‌‌البلاغه‌، برخی از خاورشناساندیدگاه‌های مستقل، برجسته و دقیقی ارائه داده‌اند. ثانیاً مستشرقان تنها با دلایل علمی و به دنبال کشف حقیقت به شناخت امام علی علیه السلام اقدام ننموده‌اند. ثالثاً دیدگاه‌‌های شرق‌شناسان درباره‌ی امیرالمومنین علیه‌السلام و نهج‌البلاغه ‌همگی، درست و خدشه‌ناپذیر نیستند و باید تفکیک شده و مورد نقد قرار گیرند که برخی نیز نقد شده‌اند.
نقد اجمالی و بررسی دیدگاه صحیحین در مورد انبیاء اولواالعزم
نویسنده:
محمدحسین شریفی
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
خداوند سبحان برای هدایت و سعادت بشر نمایندگانی را فرستاد که از لحاظ جسم و روح کاملترین افراد بودند. آنان در پرتو وحی و الهام که به تمام معنی واقع‌نما است و از هر گونه خطا و اشتباه مصون می‌باشد، جامعه را به خیر و رستگاری در هر دو جهان رهبری می‌نمایند. اینها نه تنها از صفات زشت و غیراخلاقی دور و پاک بودند، بلکه جامعه بشری را به تهذیب نفس و پاکیزگی روح و نوع دوستی و ضعیف پروری دعوت نموده و خود به آنها به شدت عامل بودند. مصطفی، عالم، حکیم، مخلص، صدیق، امین، نفی شخصیت پرستی، عصمت و ... از جمله صفاتی است که خداوند برای پیامبران تصریح فرموده است.از پیامبران الهی پنج نفر پیامبران اولواالعزم می‌باشد که دارای شریعت بودند و ویژگیهای خاصی برای آنان ذکر گردیده است. از میان پیامبران اولواالعزم، حضرت محمد برتر و افضل و اکمل می باشد، اما پیامبرانی که خداوند اینچنین آنها را توصیف نمودند و الگو برای بشر قرار دادند، در کتاب "صحیح بخاری" و "صحیح مسلم" که در نزد اهل سنت معصوم من الجلد الی الجلد و بعد از قرآن صحیح ترین کتاب می‌باشد، چهره‌های تابناک آنها را خدشه‌دار نموده و روایتهایی در مورد آنان نقل نموده که نه با قرآن و روایات معتبر دیگر این دو کتاب سازگاری دارد و نه با عقل سلیم انسان. در این مورد حتی پیامبر مکرم اسلام هم مستثنی نیست بلکه شخصیت و رفتار آن الگوی بشری و خلق عظیم را مورد سوال قرار داده‌اند. اما با بررسی و تتبع بر اهل دانش و پژوهش روشن می‌شود که این روایات و داستانها ساخته و پرداخته دشمنان دانا یا دوستان نادان یا دین‌فروشان می‌باشند. و از این طرف حکام و خلفاء اموی و عباسی برای حفظ جایگاه و مقام و مشروع جلوه دادن و سرپوش گذاشتن اعمال خلاف عفت و ظلمهای خود توسط بندگان دنیا، روایات جعل کردند و از این کار زشت خود شخصیت پیامبر اسلام را از حد یک انسان معمولی پایین آوردند و از این طریق ضربه جبران‌ناپذیری به اسلام وارد کردند و به دشمنان اسلام میدان دادند، که علیه قرآن و اسلام و پیامبر حمله کنند و با استناد به معتبرترین کتب مسلمانان و مقدسات حمله می‌کنند.
بررسی تحلیلیل مهدویت از منظر امامیه و شیخیه
نویسنده:
حمید بهرامی
نوع منبع :
رساله تحصیلی , مطالعه تطبیقی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
. موضوع اصلی این پژوهش بررسی تحلیلی مهدویت از منظر امامیه و شیخیه می باشد و هدف این تحقیق ، مطالعه وبررسی دقیق دیدگاههای دوفرقه شیعه ی امامیه و شیخیه در موضوع مهدویت ویافتن نقاط اشتراک واختلاف آنها ، برای حصول شناختی جامع از اندیشه ی مهدویت در منظر این دوفرقه ی شیعه می باشدموسس فرقه ی شیخیه، شیخ احمد احسایی بود که تفکراتش به وسیله ی شاگردش سید کاظم رشتی و بعد از اوبه وسیله ی افرادی چون میرزا شفیع تبریزی وبا کمی تغییر ازسوی کریم خان کرمانی اشاعه و ترویج شد. مهمترین عقاید مورد اختلاف این دوفرقه در زمینه ی مهدویت عبارتند از: 1- نحوه ی زندگی امام مهدی(عج): شیخیه معتقدند که حضرت مهدی (عج)با بدن هور قلیایی و در عالم هورقلیا زندگی می کند و با این جسم ظهور می کند . درصورتی که امامیه اعتقاد به حیات جسمانی و ظهور جسمانی حضرت دارند2- مساله ی نیابت امام مهدی(عج): شیخیه معتقد است در زمان غیبت باید شیعه ی کامل یا رکن رابع ، رابط میان مردم وامام زمان باشد . شیعه اعتقاد دارد که دوران نیابت خاص حضرت مهدی (عج) با توقیعی کهبه آخرین نائبش دادند به اتمام رسیده است ودر زمان غیبت کبری ولی فقیه یا مرجع دینی عهده دار نیابت عامه است .از مهمترین موارد اشتراک این دو فرقه در موضوع مهدویت می توان به ولادت و نسب حضرت و برخی نشانه های ظهور از جمله خروج سفیانی ،صیحه ی آسمانی و قتل نفس زکیه اشاره کرد.
بررسی و تحلیل موقعیت و شخصیت امام علی (ع)در نحج البلاغه
نویسنده:
فاطمه بیرانوند
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
چکیده:امام علی (ع)نمونه کامل انسانیت و تقوا است لذا بررسی کردن ابعادمختلفشخصیتآن بزرگوار که نمونه کاملی از صفات نیکو می باشد، امری تقریبی است که نمی توان به طور کامل آن را ادا کرد. نهج البلاغه کتابی شریف است که در آن امام (ع) به ویژگی های شخصیتی خویش اشاره کرده است که هر کدام از آنها دری به سوی بحث و بررسی است. این پژوهش با تکیه بر کلام شریف امام علی (ع) در نهج البلاغه، و شروح مختلف آن و همچنین استناد به قرآن کریم و کتب حدیثی و روایی، به بررسی موقعیت و شخصیت امام علی (ع) در نهج البلاغه پرداخته است. در بررسی موقعیت و شخصیت امام (ع)، شخصیت معنوی، نظامی، اجتماعی و حکومتی وی مشخص شده است که هر کدام شامل مباحثی متعدد می باشد.ویژگی هایی مانند: قناعت و نگاه زاهدانه به دنیا، ایمان، یقین، مطابقت قول و فعل،انس با مرگ،بخشندگی، فضل و دانش گسترده و الهی، حق طلبی، عدالت خواهی، عدالت محوری، مظلومیت، حقانیت برای خلافت، همراهی و پیروی تام و تمام از پیامبر اسلام(ص)، سوابق جنگی و شجاعت و... ازجمله مباحثی است که امام علی(ع) در خصوص موقعیت و شخصیتِ اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و نظامی و.. خود پردازش نموده است. در نتیجه شخصیت امام (ع) و اهل بیت (ع) را از نظر نکات بلاغی و صناعات ادبی، در این پژوهش مورد بررسی قرار داده شده است. این پژوهش در پی پاسخ به این سوال می‌باشد: موقعیت و شخصیت امام علی (ع) در نهج البلاغه چیست؟کلمات کلیدی:
جریان شناسی معارضان امام حسین(ع)درقیام کربلا
نویسنده:
محسن شهسواری
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
بعد از کشته شدن عثمان بن عفان جریانی در جامعه اسلامی بروز کرد که باعث حوادث و تحولاتی در جهان اسلام شد. این گروه با مستمسک قرار دادن قتل عثمان، از پذیرش خلافت امام علی امتناع کرده و ایشان و نزدیکانشان را در کشته شدن خلیفه سوم مقصر می دانستند. راه اندازی جنگ جمل اولین نمود خارجی این جریان بود و متعاقب آن واقعه صفین به راه افتاد. بعد از به خلافت رسیدن معاویه، هم راستایی شدیدی بین عثمانی مذهبان و سفیانیان پدید آمد و معاویه اقدامات بسیاری جهت نهادینه کردن تفکر عثمانی مذهب در جهان اسلام و خصوصاً مراکز تشیع مثل کوفه انجام داد. منصوب کردن حاکمان عثمانی مذهب همراه با به کار گیری سیاست کشتار، ارعاب، تهدید و تطمیع از جمله اقدامات معاویه جهت نیل به این هدف بود.درواقعه عاشورا جریان عثمانی مذهب به همراهی‌خوارج مهم ترین گرو های معارض حرکت امام حسین علیه السلام بودند و با کشتار، زندانی کردن و تهدید و تطمیع بزرگان شیعه عملاً فضا را طوری طراحی کردند کهیاران بسیار کمی اطراف امام حسینباقی ماند. سرکوبی قیام مسلم و یه شهادت رسانیدن وی در همین راستا بود. جریان عثمانی مذهب پس از واقعه عاشورا نیز قیام توابین را به شکست کشانیدند.دراین نوشتار سعی داریم جریانات انحرافی را که منجر به قیام کربلا شد را در حد بضاعت مورد بررسی قرار دهیم.انشاءاللهکلید واژه: معارضان، جریان شناسی، قیام کربلا، عثمانی مذهبان
طراحی و تبعیین الگوی رفتار بهره‌ور برمبنای پایبندی به احکام عبادی - اخلاقی اسلام
نویسنده:
علیرضا نادری
نوع منبع :
رساله تحصیلی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
عوامل متعددی در تعیین میزان بهره‌وری در سازمانها موثرند، در میان همه عوامل، منابع انسانی نقشی کلیدی ایفا می‌کنند. و کارائی و اثر عوامل تولید نیز متاثر از رفتار و عملکرد آنان است . لذا توجه اندیشمندان مدیریت همواره معطوف به یافتن راهکارئی مناسب برای سوق دادن کارکنان به سوی ارائه بهترین عملکرد خویش بوده است . هر گروه از اندیشمندان بر مبنای تصوری که از ابعاد وجودی انسان داشته‌اند راه‌هائی را برای برانگیختن وی پیشنهاد کرده‌اند. پیش فرض‌های این نظریه پردازان را در مورد انسان، می‌توان روی یک پیوستار جای داد که یک سوی آن انسان مادی و سوی دیگر آن انسان معنوی و خداجوی قرار دارد. به مرور زمان از دوران رنسانس و نهضت مدیریت علمی تا کنون تحول نظریات از سمت مادی پنداشتن محض انسان به سوی خداجو دانستن وی صورت پذیرفته است . در تحقیق حاضر با توجه به بعد معنوی و خداجوئی کارکنان مسلمان عقاید دینی آنان مورد بررسی واقع شده است و ارتباط بین تدین با عملکرد شغلی مورد کنکاش قرار گرفته است و بر مبنای یافته‌های تحقیق الگوئی رفتاری پیشنهاد گردیده است که در آن، پایبندی به احکام عبادی اخلاقی اسلام از دو جهت به عنوان عامل موثر بر رفتار شغلی کارکنان مورد توجه واقع شده است . از یک سو این پایبندی به طور مستقیم رفتار کاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از سوی دیگر پس از تاثیرگذاری بر عامل قوانین و مقرارت ، به عنوان عاملی که قانون‌پذیری را در افراد تقویت می‌نماید منجر به پیدایش متغیر قوانین موثر می‌گردد که قوانین موثر خود علت بروز رفتاری خاص در کارکنان می‌گردد. در نتیجه پس از ایجاد رفتاری که منجر به عملکرد بالاتر می‌شود، بهره‌وری در سازمان افزایش می‌یابد.
دیدگاه های امامیه و وهابیت در تبعیت از مذاهب کلامی اسلامی
نویسنده:
میثم خاوری
نوع منبع :
رساله تحصیلی
وضعیت نشر :
ایرانداک,
چکیده :
چکیده مسلمانان پس از رحلت رسول خدا(ص) به دو فرقه اصلی تقسیم شدند : تشیع و تسننشیعه بهکسانی گفته می شودکه بعد از رسول خدا به جانشینی و وصایت حضرت علی (ع) اعتقاد دارند و همچنین معتقدند طبقآیات و روایات اهل بیت (ع) باید جانشین رسول خدا (ص) باشند و نمی شود شریعت اسلام بدون مجری و حاکم عالم و عادل باشد .تسنن، فرقه ای است که معتقدند پیامبر (ص) برای خودش جانشین تعیین نکرده و مردم باید از طریق بیعت جانشینبرای رسول خدا(ص) تعیین کنند . این فرقه، پیروخلفا و صحابه هستند . اهل سنت از لحاظ فقهی به چهار فرقه حنفی ، مالکی ، شافعی و حنبلی تقسیم می شوند و از لحاظ کلامی به چهار مذهب معتزله، اهل حدیث، اشعری، وماتریدیهتقسیم می شوند.وهابیت فرقه ای منشعب ازمذهب حنبلی اهل تسنن است و معتقدند کسانی که به شفاعت ،توسل ،زیارت و...اعتقاد دارند و عمل می کنند مشرک اند. . نظریه پرداز و موسس افکار وهابیت ابن تیمیه(ق7،هجری ) و کتاب مهم اش منهاج السنه است که با اظهار عقاید باطل اش باعث ایجاد هرج و مرج و درگیری در بین مردم شد که با برخورد عالمانه و قاطعانه علمای مذاهب مواجه شد و علیه وی به تالیف کتاب، مناظره و در آخر حبس وی پرداختند.وهابیت با ظهور محمد بن عبدالوهاب در قرن دوازدهم هجری، با نفوذ استعمار و حمایت آل سعود توانست عقاید خود را ترویج دهد .دیدگاه وهابیت درباره مذاهب اسلامیاین است که همه مشرک و منحرف از دین هستند و فقط آن ها توحید حقیقی را درک کرده اند و برای پیشبرد اهداف خویش با نظریات منحرف شان جنایات زیادی را در طول تاریخ خویش مرتکب شده است و قتل وغارت های زیادی به مسلمانان به ویژه شیعه روا داشته است شاهد این مدعا، جنایات بی شمار این فرقه دراقصی نقاط جهان اسلام است که هر روز شمار زیادی از مسلمانان به دست وهابیان کشته می شوند.در این نوشتار با روش تحلیلی ، توصیفی نقاب از چهره وهابیت برداشته شده است و به روشنی در می یابیم که وهابیت دشمن مشترک شیعه و سنی است و همچنین تکفیر بر خلاف سنت پیامبر (ص) است و هیچ کس حق تکفیر کسی را ندارد و در اسلام حتی اگر کسی از روی ترس شهادتین بگوید مسلمان است و جان و مالش در امان می باشد چه برسد به مسلمانانی که به فرائض عمل می کنند. همچنین برآنیم تا بهاثبات مسائل اعتقادی مشترک میان فرق اسلامی همچون: زیارت، توسل ،شفاعت، تبرک جستن و ... بپردازیم و اثبات کنیم که نه تنها بر اساس نظر وهابیت ا این آداب مذهبی شرک نیست بلکه عین عبودیت و بندگی خداوند است و سنیان و شیعیان چه در گذشته و چه در حال به این اصول معتقدند و علمای فریقین، کتاب های مستقل فراوانی در این زمینه تالیف کرده اند.تشیع با ادله قرآنی ، روایی و همچنین عقلی اثبات می کند که تنها از طریق اهل بیت (ع) می توان به سنت رسول خدا(ص) نزدیک شد و طبق آن به کمال و سعادت دنیوی و اخروی نائل شد .در عین حال در شرایط کنونی جایی برای نزاع و دشمنی میان برادران شیعه و سنی نمانده است و وهابیت عامل مهم تفرقه میان مسلمانان است . باید این گرایش را شناخت و با آن مقابله کرد و حول قرآن و اهل بیت (ع) از هرگونه تشتت و افتراق دوری گزیده و متمسک به رشته های پیوند ناگسستنی ای شد که خلل ناپذیر وحیات بخش است.
  • تعداد رکورد ها : 5307